Alkuvuoden menovinkit Kulttuurinurkasta

5.2.2024 Kulttuuri

Tapahtumia

su 11.2. Launosten Laskiaisrieha klo 12-15, tapahtumapaikkoina toimivat Launosten koulun luistelukenttä sekä Ravintola Wanha Seurala. Laskiaista vietetään pulkkaillen, luistellen, lisäksi talutusratsastusta sekä ponikärryajelua (pakkasvaraus) sekä perinteisiä laskiaisherkkuja, laskiaispullia ja hernekeittoa, maistellen Wanhassa Seuralassa. Oma pulkka mukaan.  Vapaa pääsy. järj. Launosklubin vapaaehtoiset, mukana myös SPR.

su 11.2. Laskiaissunnuntai Järventaustan Syrjässä (os. Kallaksentie 77) klo 13-15. Pilkkimahdollisuus Loppijärven jäällä, mäenlaskua (oma pulkka mukaan), puffetissa myynnissä kahvia/teetä, makkaraa, pannukakkua ja tietysti laskiaispullia. järj. Järventaustan kyläyhdistys.

ti 13.2. Uudet ystävykset kohtaavat Itä-Helsingin musiikkiopiston lapsijouset, Riihimäen musiikkiopiston jousiorkesteri ja Riihimäen musiikkiopiston A-jouset Lopen kirkossa klo 19. Kapellimestareina Tarja Nyberg, Matleena Vehmaa, Hanna-Mari Lehtonen ja Anna Pohjola. Konsertissa kuullaan seuraavia säveltäjiä ja sovittajia: Piazzolla, Summer, Murdvee, Sibelius, Panula, Lully sekä unkarilaisia kansanlauluja.
Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

to 15.2. klo 18 Kirjailijavieraana Matti Remes Lopen kirjastossa. Kirjailija kertoo Ruben Waara -dekkareistaan ja vastaa yleisön kysymyksiin. järj. Lopen kirjasto ja Lopen opisto.

ke 13.3. Talvisodan päättymisen muistopäivä

su 17.3. ”Suomalaisia pianosävelmiä” Kauniita melodioita ja tuttuja sävelmiä pianolla Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa klo 17. Esiintyjänä on Eve Jurkka.  Ohjelma 10 €.

Muuta

Kuntotanssit Läyliäisten Seuralassa maanantaisin klo 19-21.30.

Esiintyjinä ovat 15.1. Sirkka & Velikullat, 22.1. Seppo Lankinen, 29.1. Markku Ignatius, 5.2. Silver Sound, 12.2. Tapio Rannanmaa, 19.2. Minna Äikäs, 26.2. Helmet, 4.3. Erkki Jantunen, 11.3. Harri Nuutinen, 18.3. Seppo Lankinen & Hannele, 25.3. Hertzi, 1.4. Kulkuripojat, 8.4. Lopen Harmonikat, 15.4. Keijo Lille, 22.4. Nasta Orkesteri, 29.4. Päivi Siivonen ja 6.5. Tytti Pelkonen.

järj. Läyliäisten Maa- ja Kotitalousseura ry. tiedustelut Hannele Ilmonen 0505546582. Liput 10 €, käteismaksu.

Näyttelyt

Lopen kirjaston Fallesmannissa (os. Kauppatie 3)

Lisätiedot ja varaukset

Tuula Pirinen