Heinäkuun Kulttuurinurkka

30.6.2022

Näyttelyt

9.-29.7. Sakari Pälsi & Urho Pälsi; Sajaniemi valokuvissa vv. 1903-1930, näyttely Lopen kirjaston Fallesmannissa. Näyttelyyn voi tutustua kirjaston aukioloaikoina ma,ti ja to klo 12-19, ke ja pe klo 9-16.

Tapahtumia

to 30.6. Torstaitori-ilta
Lopen torilla klo 17-20, lapsille Jokeri Pokeri Box, Soturikissa –kirjatapahtuma kirjastossa, SatuAasin tallilta aaseja ym.

pe 1.7. Loppijärven valkeat yöt –soututapahtuma
Tapahtumapaikkoina kirkonkylän ja Sajaniemen uimarannat sekä Syrjän ranta.

• Kirkonkylän uimarannalla järjestetään klo 18-20 lasten rantabileet. Herra Kivisen Puutarhatontut esiintyvät n. klo 18.30. Lopen Kalavire opastaa lapsia ongintaan, Pirjetan partion puffetti, seurakunnan eläinhahmot jakavat jäätelöä ja kannustavat meitä hyviin tekoihin ympäristön hyväksi, mukana Talli Brynhildr ja islanninhevoset Lára ja Herri. Loppilaiset harrastajat kertovat Loppijärven linnuista.
  • Syrjän rannassa klo 18- (Kallaksentie 74) on saunomismahdollisuus sekä Järventaustan kyläyhdistyksen järjestämä puffetti.
  • Sajaniemen rannassa klo 18- kesäisiä säveliä esittää klo 19 lähtien Tapio Rannanmaa, Sajaniemeläiset ry:n puffetti ja mahdollisuus lainata soutuvenettä.

Kaikissa em. pisteistä löytyy Loppijärven ystävät ry:n infopiste. Säävaraus.

Loppijärven kuhakuninkaallinen 2022
Loppijärven osakaskunnat kutsuvat kaikki halukkaat kuhakuninkaallinen –kisaan 1.7. klo 18-24. Illan kuhasaaliit punnitaan klo 24 Kirkonkylän uimarannalla. Ilmoittautumiset kisaan tekstiviestillä Juha-Matti Valonen 0400 152416. Kuhaa saa uistella tässä kisassa soutamalla tai pienikokoisella sähkömoottorilla.

1.-4.7. Suviseurat
Räyskälän ilmailukeskuksessa

la 2.7. Kesäjuhlat
Salonkylän talolla klo 16. Koko perheen leppoisa kesätapahtuma. Kenttäpelejä, arpajaiset, buffetti, grillimakkaraa, visailua, Salo-Perinne auki. Vapaa pääsy. Rautakoskentie 856. järj. Salonkylän kyläyhdistys. p. 0400482848

la 2.7. Perunankukkapäivän markkinat
Lopen torilla klo 9-14, tiedustelut 040 969 1986

2.7.-6.8. Lopen Teatteri esittää
Markku Hyvösen Rakkautta ilmassa Sajaniemen kesäteatterissa
Ensi-ilta la 2.7. klo 17, ke 6.7. klo 19, to 7.7. klo 19, su 10.7. klo 16, ke 13.7. klo 19, to 14.7. klo 19, su 17.7. klo 16, ke 20.7. klo 19, to 21.7. klo 19, su 24.7. klo 16, to 28.7. klo 19, su 31.7. klo 16, ke 3.8. klo 19, to 4.8. klo 19 ja la 6.8. klo 17. Lippuvaraukset; info(at)lopenteatteri.fi tai 040 754 2885 (klo 15-19).

ke 6.7. Talkoot & perinne
Wanhassa Syrjässä (Kallaksentie 77) Runon ja suven päivä. klo 15 talkoot, klo 18 luetaan runoja ihan pihalla

ke 6.7. Suvi-illan säveliä -konsertti
Läyliäisten Seuralassa klo 19 (os. Läyliäistenraitti 106)
Eino Leinoa ja runon ja suven päivää kunnioittaen toivotut taiteilijat tulevat esiintymään Läyäiäisten Seuralaan 6.7.22. Suvi-illan konsertissa kuullaan hieno kattaus suomalaisille rakkaita lauluja vuosikymmenten varrelta mm. operetin helmiä, laulelmia, musikaalisäveliä ja parhaita iskelmiä. Myös saksofoni hehkuu kesäisessä illassa saattaen kuulijat vaikkapa hopeiselle kuun sillalle. Lauluja taustoittaa Musiikkineuvos Seppo Hovi taatulla taidollaan.

Esiintyjinä Mari Palo (sopraano), Seppo Hovi (piano ja tarinat) ja Hannu Lehtonen (laulu ja saksofoni). Puffetista vastaa Läyliäisten Maa- ja kotitalousseura. Liput 20 €, ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi tai 040 330 6035.

to 7.7. Torstaitori-ilta
Lopen torilla klo 17-20, esiintymässä Solivers, yhteislaulutilaisuus Mikko Alatalon kanssa klo 18.30, mukana Lopen Wanhat Automobiilit ry ja Läyliäisten JAWA-moottoripyörien kerho

la 9.7. Syrjälän Marjatilan II Konepäivä ja lettukestit klo 12-18

la 9.7. Kesäjuhlat Vojakkalan lavalla
Illan päätteeksi nostalgia –karoketanssit alkaen klo 20, järj. Vojakkalalaiset ry.

la 9.7. Lasten ja nuorten onkitapahtuma
Saarijärven Saviniemessä klo 13, tiedustelut Pertti Oksanen 040 330 6339 (os. Saviniemi 68). Lapsia viihdyttää Ilmapallotaikuri Jaani klo 15-16.

la 9.7. Avoimet maatilat
Taste of Häme! -tapahtuma kutsuu tutustumaan kohdetiloihin eri puolille Kanta- ja Päijät-Hämettä.

la 9.7. Avoimet Maatilat
Kahvila Perunakuoppa. Maatilan tuotteita myynnissä ja kahvila avoinna klo 10-15. Räyskäläntie 562.

la 9.7. Sakari Pälsin syntymästä 100 vuotta –tapahtuma
Lopen kirjaston Fallesmannissa klo 12
Sakari Pälsi ja Urho Pälsi; Sajaniemi valokuvissa 1903-1930 valokuvanäyttelyn avajaiset sekä Terveeks! Sakari, Aino, Liisa ja Vappu Pälsin kirjeenvaihtoa 1906-1931 –teoksen julkistaminen.

to 14.7. Torstaitori-ilta
Lopen torilla
klo 17-20, Lopen Puhallinorkesteri sekä Harri Nuutinen ja Tanssin taika -yhtye

16.-23.7. Jannen Kisat
Räyskälän ilmailukeskuksessa

la 16.7.  Tanssit
Vojakkalan lavalla klo 19-23.30: J.Eskelinen  &  Onnenkulkurit

su 17.7. Suvipäivälliset
klo 12 alkaen Läyliäisten Seuralassa, Läyliäistenraitti 106

19.-20.7.  Häme Street Food Festival
Lopen torilla, avoinna ti klo 10-21 ja ke klo 10-19

ti 19.7. Kipimeeting ja Loppi Cruising

ti 19.7. Veikko Ahvenaisen konsertti
– Veikko ja Carina 20v. juhlakiertue, Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa klo 19 (os. Opintie 2-4), mukana mm. Seppo Lankinen ja Hyvinkään Harmonikkakerho, väliajan puffetista vastaa Lopen Eläkkeensaajat ry. Liput 15 €. Ennakkovaraukset iltatorit(at)gmail.com tai tuula.pirinen(at)loppi.fi tai 040 330 6035.

ke 20.7. Räyskälän perinteinen Sähkönokan lauluilta
klo 18. Räyskäläntie 682

to 21.7. Torstaitori-ilta
Lopen torilla
klo 17-20, torikaraoke, esiintymässä Pekka Tiilikainen & Beatmakers, mukana Graham Johnson bändistä The Renegades

la 23.7.  Lopen II Kirppiskierros
Kahvila Perunakuoppa klo 10-15. Tervetuloa myymään, oma pöytä mukaan. Maksuton. Räyskäläntie 562.

la 23.7.  Lopen II kirppiskierroksen Vojakkalan lavan kirppari
klo 10-15. Myyjät tervetulleita omilla pöydillä/ myymään peräkontista / kärrystä, paikat maksutta  varaukset 045 176 8545. Kyläyhdistyksen kahvio palvelee, keittolounasta tarjolla.

ke 27.7. Ismo Leikola – Ei mitään vakavaa (K18)
Sajaniemen kesäteatterin tiloissa klo 19, varaukset lippu.fi

to 28.7. Torstaitori-ilta