Menovinkit loppuvuoteen Kulttuurinurkasta

1.11.2022 Kulttuuri

Kuntotanssit Läyliäisten Seuralassa (Läyliäistenraitti 106) maanantaisin klo 19-21.30
Syyskauden tanssittajina ovat 7.11. Seppo Lankinen & Hannele, 14.11. Tytti Pelkonen, 21.11. Voitto Takanen, 28.11. Eki Jantunen, 5.12. Anu Keronen & Saturnus ja 12.12. Antero Ketonen. järj. Läyliäisten Maa- ja kotitalousseura ry.

Syksyn Svengit –konsertti Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa la 26.11. klo 15 (Opintie 2-4).
Konsertissa kuullaan operetin, musikaalin, ikivihreiden ja viihdesävelmien helmiä unohtamatta legendaarisia ja syksyisesti svengaavia jazzklassikoita. Esiintyjinä Angelika Klas (laulu), Seppo Hovi (piano ja värikkäät tarinat), Antti Sarpila (klarinetti) ja Hannu Rantanen (kontrabasso). Liput 20 €, (käteismaksu) ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi.

Antin Adventti – joulun avaustapahtuma su 27.11. klo 14.30-18.30.
Perinteinen Antin Adventti joulunavaustapahtuma järjestään Lopen kunnantalolla ja sen piha-alueella sekä kirjastossa.
Kunnantalolla suurmyyjäiset klo 14.30-18
Ohjelman aloittaa Lopen Puhallinorkesteri jouluisilla sävelillä klo 14.30-15.15. Seppo Lankinen ja Hannele Ilmonen esiintyvät.
Ilmapallotaikuri Jaani viihdyttää lapsia klo 15.30-18. Menossa mukana tietysti myös joulupukki.
Koko tapahtuman ajan kunnantalon kahviossa on tarjolla kuumaa glögiä ja pipareita. Tarjoilusta vastaa Joentaan koulun vanhempaintoimikunta.
Tapahtuman juontaa Seppo Lankinen.
Kirjasto on avoinna klo 14-18. Duo Laulavat tontut Elwira & Pietu esiintyvät klo 16.
Illan hämärtyessä Lopen Yrittäjät tarjoaa grillimakkaraa ja mehua klo 16.30 alkaen
Ulkona Lopen Yrittäjät ry:n ohjelmaa
• klo 17 Hannele Ilmonen sekä Seppo Lankinen esiintyvät
• klo 17.30 puheenjohtaja Maija Natusen tervehdys ja Hyvän Palvelun Yrityksen julkistaminen
• Lopen uupuneen äänestys avataan
klo 17.50 Lopen seurakunnan tervehdys
klo 18 Jouluvalot syttyvät kuuseen Lopen Mieslaulajien toimesta.
Ilta päättyy klo 18.30 Adventtivesperiin Lopen kirkossa.

Tapahtuman järjestää kunnan kulttuuritoimi, Lopen Yrittäjät ry ja seurakunta.

Tähtitaivaan tuhat kynttilää –konsertti Lopen kirkossa  ke 30.11. klo 19, Janne Tulkki yhtyeineen. Vapaa pääsy, ohjelma 20 euroa. järj. Janne Tulkki yht., mukana seurakunta.

Joulukonsertti Ukrainalainen lauluyhtye Simnot esiintyy Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa la 3.12. klo 14. Yhtye esittää konserttiohjelman ”Maailman Joulu” Suomessa marras-joulukuussa 2022 mahtavana joulunaluslahjana. Acapella -konsertti on moniääninen joulumatka ja sisältää joululauluja, joita entisaikoina kierrettiin laulamassa taloissa joulun ja uuden vuoden aikaan. Ohjelmassa on myös joululauluja eri aikakausilta ja eri kansojen joululauluja, jotka kaikki esitetään pääosin niiden alkukielillä. Konserttiohjelmassa on suomalaiselle kuulijalle aiemmin tuttuja joululauluja. Pääsymaksu 10 € (käteismaksu), ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi ja Ukrainan kansainvälinen kulttuurikeskus.

Joulumyyjäiset Vojakkalassa su 4.12. klo 11-15 Vojakkaln Vanhalla koululla. Perinteiset joulumyyjäiset, kahviossa riisipuuroa ja torttukahvit (os. Vojakkalantie 35).

Itsenäisyyspäivän aaton ohjelmalliset Iltamat. Kunnan kulttuuritoimi järjestää paikallisten kulttuuriyhdistysten ja toimijoitten kanssa itsenäisyyspäivän aaton ohjelmalliset iltamat ma 5.12. klo 18 Launosten Wanhassa Seuralassa.

Itsenäisyyspäivä ti 6.12. Suomi 105 v.
Lippukulkue ja seppeleen lasku Karjalaan jääneiden vainajien muistopatsaalle ja sankarihaudelle klo 9.30. Sanajumalanpalvelus Lopen kirkossa klo 10. Jumalanpalveluksen jälkeen klo 11 kahvitarjoilu. Kahvitarjoilun jälkeen klo 11.30 vietetään vielä Hetki itsenäisyydelle kirkkosalin puolella.

Valoa pimeyteen -soihtukuja Läyliäisissä kylänraitilla ti 6.12. klo 17 alkaen

Koskikafe Myllyn Joulumyyjäiset 10.-11.12. (os. Tarvontie 1). Koko perheen joulumyyjäiset, mukana myös Joulupukki.
Lisäksi Joulukahvila avoinna 3.-6.12  klo 12-18, 17.-18.12  klo 12-18, 23.12. klo 10-20 ja jouluaattona 24.12 klo 9-12

Kahvila Perunakuopan Joulukahvila  10.-11.12. klo 17-18 ja 17.-18.12. klo 10-15 (Räyskäläntie 562).

Kauneimmat joululaulut Lopen kirkossa su 11.12. klo 18

Lasten kauneimmat joululaulut kirkossa ti 13.12. klo 18

”Kun joulu on” – joulukonsertti kirkossa su 18.12. klo 18. Naiskuoro Timotei

Joulumyyjäiset Läyliäisten Seuralassa (Läyliäistenraitti 106) ke 21.12.

Jouluyön laulut Lopen kirkossa la 24.12. klo 23.30, Naiskuoro Timotei

Tiedustelut ja varaukset