Menovinkit syksyyn Kulttuurinurkasta

3.10.2022 Kulttuuri

Kuntotanssit Läyliäisten Seuralassa (Läyliäistenraitti 106) maanantaisin klo 19-21.30. Syyskauden tanssittajina ovat 19.9 Unelmavävyt, 26.9. Päivi Siivonen, 3.10 Seppo Lankinen, 10.10 Kulkuripojat, 17.10. Helmet, 24.10. Minna Äikäs, 31.10. Combo Caravan, 7.11. Seppo Lankinen & Hannele, 14.11. Tytti Pelkonen, 21.11. Voitto Takanen, 28.11. Eki Jantunen, 5.12. Anu Keronen & Saturnus ja 12.12. Antero Ketonen. järj. Läyliäisten Maa- ja kotitalousseura ry.

Vanhusten viikkoa vietetään 2.-9.10., teema: Yhdessä luontoon – joka iän oikeus

Tervetuloa tutustumaan Kirkonkylän Kohtaamispaikkaan avointen ovien merkeissä ma 3.10. klo 14-17. Sisäänkäynti on S-Marketin puoleisesta päädystä. Avajaisissa on paikalla Kohtaamispaikan toimijoita. Osallistu Kohtaamispaikan nimikilpailuun. Osallistujien kesken arvotaan Loppi –aiheinen palkinto. Simaa ja munkkeja tarjolla. Kirkonkylän Kohtaamispaikka on avoin kaikille loppilaisille yhdistyksille ja toimijoille kokousten ja erilaisten tilaisuuksien järjestämiseen. Varaukset mia.aalto(at)loppi.fi.

Etelän ja Pohjoisen Kunnan Pojat –yhtyeet konsertoivat Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa su 9.10. klo 16. Tanssimahdollisuus, puffetti. Vapaa pääsy. Konsertti on osa vanhustenviikon ohjelmistoa. Pohjoisen Pojista Hannu Raudaskoski ja Etelän Pojista Timo Aalto kertovat yhtyeiden toiminnasta ja esiintymisistä mm. palvelutaloissa.

Gospelkonsertti liikuntahalli Elmolassa to 13.10. klo 18.30

Toiveita ja tunteita –konsertti Läyliäisten Seuralassa su 16.10. klo 15 (Läyliäistenraitti 106. Esiintyjinä Sepot Lankinen ja Soittila. Yleisö saa saapuessaan esittää laulutoiveita, joista esiintyjät valitsevat parhaat ja eniten toivotut sävelmät konsertissa esitettäviksi.  Pääsymaksu 15 € (käteismaksu) ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi.

Petri Kumela ja Vesa Vierikko ”Harmo ja minä” -esitys Launosten Wanhassa Seuralassa to 20.10. klo 19. Klassisen kitaran taituri Petri Kumela ja näyttelijälegenda Vesa Vierikko ovat tehneet yhdessä upean kauniin ja herkän näyttämöteoksen ”Harmo ja minä”. Sen pohjana on espanjalaisen Nobel-kirjailija Juan Ràmon Jiménezin ihmisyyttä, elämää ja luontoa rakastava runollinen proosa ”Platero y yo”. Kirja kertoo Jiménezin ja hänen aasinsa Plateron kokemuksista, joissa kirjailija uskoo aasille mietteensä, tunteensa ja huomionsa elämästä pienessä Moguerin kotikylässään eteläisessä Andalusiassa. Kirjaan ihastunut italialainen säveltäjä Mario Castelnuovo-Tedesco sävelsi siihen kertojalle ja kitaralle teoksen ”Platero y yo, Op. 190”. Lopputulos on lämmin ja täyteläinen mestariteos. Pääsymaksu 20 € (käteismaksu). Ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi.

Kuin elokuvissa – Ikimuistoiset sävelet konsertti Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa su 30.10. klo 15. Konsertissa kuullaan ikimuistoisia niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin elokuvasävelmiä ansioituneiden muusikoiden esittämänä. Esiintyjinä ovat vuoden 2017 tangokuningas Teijo Lindström, viulisti Taru Piira ja harmonikkataitelija Heimo Mäntynen. Liput 20 € (käteismaksu), ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi.

Syksyn Svengit –konsertti Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa la 26.11. klo 15 (Opintie 2-4). Konsertissa kuullaan operetin, musikaalin, ikivihreiden ja viihdesävelmien helmiä unohtamatta legendaarisia ja syksyisesti svengaavia jazzklassikoita. Esiintyjinä Angelika Klas (laulu), Seppo Hovi (piano ja värikkäät tarinat), Antti Sarpila (klarinetti) ja Hannu Rantanen (kontrabasso). Liput 20 €, (käteismaksu) ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi.

Antin Adventti – joulun avaustapahtuma su 27.11. Lopen kunnantalolla ja piha-alueella sekä Lopen kirjastossa. Paikka- ja pöytävaraukset/ tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 330 6035 tai eija.heinonen(at)loppi.fi. järj. kunnan kulttuuritoimi, Lopen Yrittäjät ry ja seurakunta.

Joulukonsertti Ukrainalainen lauluyhtye Simnot esiintyy Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa la 3.12. klo 14. Yhtye esittää konserttiohjelman ”Maailman Joulu” Suomessa marras-joulukuussa 2022 mahtavana joulunaluslahjana. Acapella -konsertti on moniääninen joulumatka ja sisältää joululauluja, joita entisaikoina kierrettiin laulamassa taloissa joulun ja uuden vuoden aikaan. Ohjelmassa on myös joululauluja eri aikakausilta ja eri kansojen joululauluja, jotka kaikki esitetään pääosin niiden alkukielillä. Konserttiohjelmassa on suomalaiselle kuulijalle aiemmin tuttuja joululauluja. Pääsymaksu 10 € (käteismaksu), ennakkovaraukset tuula.pirinen(at)loppi.fi, 040 3306035. järj. kunnan kulttuuritoimi ja Ukrainan kansainvälinen kulttuurikeskus.

Tiedustelut ja varaukset
Tuula Pirinen, tuula.pirinen@loppi.fi, puh. 040 3306035