Kunnanhallitus käsitteli 3.10.2022 mm. talousarviota vuodelle 2023 ja Tontti tonnilla –kampanjan jatkoa

3.10.2022 Päätöksenteko

Kunnanhallitus kokoontui maanantaina 3.10.2022 käsittelemään muun muassa talousarviota vuodelle 2023 ja Tontti tonnilla –kampanjan jatkoa.

Kunnanhallitus käsitteli tässä kokouksessa Lopen kunnan talousarviota vuodelle 2023 ensimmäisen kerran. Talousarvio on valmistelun tässä vaiheessa noin 480 000 euroa ylijäämäinen. Kunnanhallitus merkitsi talousarvion valmistelutilanteen tiedokseen ja antoi ohjeet talousarvio- ja taloussuunnitelmaesityksen jatkovalmistelulle. Kunnanhallitus käsittelee talousarviota seuraavan kerran 24.10.2022.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että Lopen kunta jatkaa ”Tontti tonnilla” –kampanjaa siten, että ne omakotitalotontit, jotka ovat vuoden 2022 päättyessä edelleen myymättä, myydään 1 000 euron hintaan riippumatta tontin sijainnista tai alkuperäisestä hinnasta. Kampanja koskee niitä tontteja, jotka ovat myynnissä päätöksentekohetkellä. Myöhemmin myyntiin tuleville tonteille määritellään hinta erikseen. Kauppakirjoihin asetetaan rakentamisvelvoite, jossa ostaja sitoutuu rakentamaan ostamalleen tontille omakotitalon käyttöönotto-katselmuksen edellyttämään kuntoon kolmen vuoden kuluessa kauppakirjan allekirjoittamisesta. Valtuusto käsittelee asiaa seuraavassa kokouksessaan 7.11.2022.

Lisäksi kunnanhallitus käsitteli kokouksessaan Laakasalon leirintäalueen ranta-asemakaavaa, vastausta kunnanhallituksen jäsenen esitykseen Kela-kiinteistöstä, vastinetta vegaaniruokavalion valintaan ja tehtävänimikemuutoksia. Lisää kunnanhallituksen käsittelemistä asioista löytyy kokouksen pöytäkirjasta, joka julkaistaan kunnan verkkosivuilla keskiviikkona 5.10.2022.