Lopen uusi liikuntahalli nousi harjakorkeuteen

22.3.2023 Liikunta

Lopen uuden liikuntahallin harjannostajaiset pidettiin 22.3.2023. Halli valmistuu suunnitellussa aikataulussa ja luovutus kunnalle tapahtuu 30.6.2023. Luovutuksen jälkeen alkaa hallin kalustus ja varustaminen. Vuorot alkavat syksyllä. Vakiovuorot seuroille ja yhdistyksille tulevat haettavaksi jo huhtikuun aikana.

Liikuntahallin, kuten muiden liikuntasalien käyttö, on loppilaisille maksutonta. Ulkopaikkakuntalaisten käyttäjien tilavuokrista päätetään kevään aikana.

Liikuntahallissa on noin 400 paikkainen katsomo sekä kahvio, jonka toimintaa pyörittävät paikalliset seurat. Halli on suunniteltu erityisesti palloilulajien käyttöön. Lattiamateriaalina hallissa on yhdistelmäjoustava Taraflex Combi.

”Hallin rakentaminen sujui poikkeusoloista huolimatta aikataulussa. Hallin myötä Lopelle saadaan pitkään kaivattuja lisävuoroja eri lajien harrastajille.”  – totesi kunnanjohtaja Mikko Salmela tyytyväisenä hallin harjakaisissa.

Liikuntahallin rakennuttaja on Lopen kunta. Hallin on suunnitellut Arkkitehtitoimisto RCo Oy. Rakennusurakoitsijana on toiminut Ojarannan Rakennus Oy. Ilmastointiurakoitsijana toimi Forssan LVI-Valmiste Oy,  LV-urakoitsijana Forssan LVI-Valmiste Oy ja sähköurakoitsijana Riihimäen Sähkö-Teho Oy.

Rakennuksen kustannus Lopen kunnalle tulee olemaan noin 5 milj. euroa, valtionavustusta hankkeelle saatiin 750 000 euroa. Lopen valtuusto päätti liikuntahallin rakentamisesta 28.2.2022.

Tapio Jokela

tekninen johtaja