Läyliäisten kehittämissuunnitelma käynnistyy – vastaamalla kyselyyn voit vaikuttaa alueen kehittämiskohteisiin

8.5.2024

Lopella käynnistyi viime vuonna alueellisten kehittämissuunnitelmien laatiminen. Työt aloitettiin Itä-Lopelta Launosten ja Kormun kylistä. Ensimmäinen kehittämissuunnitelma valmistui alkuvuonna 2024. Nyt seuraavana vuorossa on Läyliäisten taajaman kehittämissuunnitelma.

Suunnitelmien tavoitteena on eri taajamien kehittäminen parantamalla alueiden viihtyvyyttä, houkuttelevuutta ja turvallisuutta. Kehittämiskohteet ovat asukkaiden arkeen liittyviä asioita, vaikkapa liikenneturvallisuuden kehittäminen. Valmis kehittämissuunnitelma toimii pohjana päätöksentekoon sekä tuleviin kaavahankkeisiin. Taajamien ja kylien kehittämien on yksi Lopen kunnan strategian painopisteistä.

Asukkaita osallistetaan ja otetaan mukaan kehittämiseen. Kehittämissuunnitelman tekeminen käynnistyy alueen asukkaille ja yrityksille suunnatulla kyselyllä. Kyselyllä selvitetään mahdollisia kehittämiskohteita ja se toteutetaan verkkokyselynä.

Ensimmäisessä Launosten ja Kormun kyselyssä rikottiin kunnan aikaisemmat vastausennätykset. Nyt läyliäisläisillä on mahdollisuus laittaa ennätykset uusiksi ja kertoa hyödyllistä tietoa alueen kehittämistä varten, toteaa maankäyttöpäällikkö Werner Franzén.

Linkki kyselyyn löytyy tämän tiedotteen lopusta. Kysely on auki 26.5.2024 asti. Mikäli laitteita ja nettiyhteyttä ei kotoa löydy, kyselyyn voi vastata myös kirjaston yleisöpäätteellä. Koululaisilla on mahdollisuus vastata kyselyyn koulupäivän aikana.

Vastausapua voi pyytää myös vaikkapa naapurilta, vinkkaa projektia vetävä maankäyttöpäällikkö Werner Franzén.

Werner Franzén

maankäyttöpäällikkö

Parhaiten tavoittaa sähköpostilla. Mikäli haluat tavata, sovi etukäteen tapaamisaika soittamalla tai viestillä.