Menovinkit Kulttuurinurkasta

4.4.2024 Kulttuuri

Tapahtumia

la 27.4.  Kansallinen veteraanipäivä, seppeleenlasku järjestetään klo 10 sankarihaudalla.

ti 30.4. Lopen Mieslaulajien Vappukiertue Lopen taajamissa; Launosten Wanha Seurala klo 17.30, Kirkonkylä/kunnantalon edusta klo 18.15 ja Läyliäisten Seurala klo 19. Kuoroa johtaa Petri Lindberg.

la 4.5. Klassista kevätiltaan -konsertti, musiikkia romantiikan mestareilta Lopen yhtenäiskoulun Loppisalissa klo 17. Esiintyjinä Eve Jurkka, piano ja alttoviulisti Ferenc Juhasz. Ohjelma 10 €.

to 9.5. Helatorstain patikka Torronsuolle, lähtö kylätalolta (Siltastentie 64) klo 10. Omat juomat, kyläyhdistys tarjoaa makkarat, kimppakyydit mahdollisia. Ohjaaja Kirsi Zetterman. järj. Räyskälän kyläyhdistys

la 11.5. Tienvarsien siivoustalkoot, Lähtö kylätalolta (Siltastentie 64) klo 10, järj. Räyskälän kyläyhdistys

ti 14.5. Riihimäen musiikkiopiston Lopen opetuspisteen oppilaskonsertti klo 18-19 Lopen kirjaston Fallesmannissa (os. Kauppatie 3), vapaa pääsy.

la 18.5.  Etelä-Hämeen Tanssiopiston tanssiesitys liikuntahalli Lastikassa.

su 19.5.  Kaatuneitten muistopäivä, messu klo 10 Lopen kirkossa, sitä ennen lippukulkue klo 9.30. Kirkkokahvit klo 11.45, jonka jälkeen on lyhyt juhlatilaisuus kirkkosalin puolella.

ti 21.5.  Harry Potter –tapahtuma klo 16-18.30 Lopen kirjastossa ja Kuntalassa, järjestelyistä vastaavat Lopen kirjasto, liikuntapalvelut, nuorisopalvelut, MLL:n Lopen yhdistys ja Lopen 4H-yhdistys

ke 22.5. Vuoden 2023 Lopen Uupuneeksi valittu kotiseutuneuvos Ahti Gåpå istuttaa nimikkopuunsa Lopen Uupuneitten puistoon klo 12.30.

to 23.5. Runon valoa, Miia Nuutilan ja Antti Paavilaisen runolaulu –esitys Läyliäisten Seuralassa klo 18.
Runon valossa voit hengähtää hetkeksi kuuntelemaan puhuttelevia runoja ja nostalgisia lauluja. Mukana on sekä rakkaita kotimaisia klassikkorunoja, mm. Aale Tynnin, Aaro Hellaakosken, Sirkka Turkan ja Tommy Tabermannin tuotannosta, että ulkomaisten runoilijoiden mm. Puolalaisen Tadeusz Rozewiczin koskettavia runoja. Runon valoa – esityksen teemana on yhteys. Me tarvitsemme toisiamme. Kun minä valaisen sinut ja sinä valaiset minut, ei pimeydelle jää tilaa. Tätä valoa tahdomme runoillamme jakaa. Liput 20 €, järj. kunnan kulttuuripalvelut.

Muuta

Kuntotanssit Läyliäisten Seuralassa maanantaisin klo 19-21.30.

Keijo Lille, 22.4. Nasta Orkesteri, 29.4. Päivi Siivonen ja 6.5. Tytti Pelkonen.
järj. Läyliäisten Maa- ja Kotitalousseura ry. tiedustelut Hannele Ilmonen 0505546582. Liput 10 €, käteismaksu.

Näyttelyt

Lopen kirjaston Fallesmannissa (os. Kauppatie 3)

4.-27.4. Lopen opiston kevään kuvataidenäyttely

Lisätiedot ja varaukset