Varhaiskasvatuksessa, esiopetuksessa sekä aamu- ja iltapäivätoiminnassa siir­ry­tään Dai­sy-jär­jes­tel­mään 1.12.2023

26.10.2023 Varhaiskasvatus

Lopen varhaiskasvatus, esiopetus ja aamu- ja iltapäivätoiminta siirtyvät käyttämään uutena asiakasohjelmana sähköistä Daisy -toiminnanohjausjärjestelmää 1.12.2023 alkaen.

Sekä henkilöstö että lasten huoltajat aloittavat samaan aikaan uuden järjestelmän käytön. Käyttöönotto ei vaikuta nykyisiin maksuluokkiin eikä valittavissa oleviin varhaiskasvatusaikoihin.

Sähköisessä eDaisy-asiointipalvelussa asioidaan silloin, kun esimerkiksi tehdään hakemuksia varhaiskasvatukseen, ilmoittautumisia esiopetukseen ja hakemuksia aamu- tai iltapäivätoimintaan tai ilmoitetaan tulotietoja.

DaisyFamily- sovelluksen kautta huoltajat varaavat lapsen hoitoaikoja, näkevät lapsen varhaiskasvatussuunnitelman ja viestivät päiväkodin kanssa. Uutena käytäntönä lasten aamu- ja iltapäivätoiminnan läsnäolot ilmoitetaan myös DaisyFamilyssa. Huoltajille lähetetään uudesta järjestelmästä tiedote ja ohjeet kirjautumiseen viimeistään marraskuun alussa, jolloin avautuu mahdollisuus harjoitella sovelluksen käyttöä ennen joulukuuta.

Nina Sillanpää

varhaiskasvatuspäällikkö